sobota, 5 maja 2012

" W zdrowym ciele,zdrowy duch "



W maju,czerwcu,lipcu i w takich cieplejszych miesiącach jest idealna pogoda .
Co  można robić aby mieć dobra kondycję ?


ystarczy już 30 minut dziennie jakichkolwiek ćwiczeń, by przedłużyć sobie życie i zapobiec wielu chorobom. Dobrym rozwiązaniem jest codzienny spacer lub jogging. Dzięki codziennemu ruchowi nie tylko polepszysz bystrość umysłu.

Jeśli komuś nie chce siebiegać ani robić np.pajacykó moze równie dobrze pojeździc na rowerze albo wybrać siena spacer .

Każde ćwiczenie jest dobre, ale by tylko jakies było.

Aby miło spedzic czas wystarczy tylko dobre,wygodne buty sportowe ( tampki,adidasy), np.mp3 i można biegać. Nawet nie zauważycie jak szybko taki czas zleci.



obra kondycja fizyczna jest ważna, ale nie jest tym samym co dobre samopoczucie i zdrowie fizyczne.
Dobra kondycja fizyczna ma swój bezpośredni wkład w fizycznych elementach dobrego zdrowia i samopoczucia, i pośrednio w pozostałych czterech elementach. Dowiedziono, że dobra kondycja wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka chorób przewlekłych, takich jak choroby serca i łagodzi konsekwencje wielu schorzeń obniżających naszą sprawność. Poza tym dobra kondycja powoduje dobre samopoczucie, pomagając nam czuć się dobrze i cieszyć się życiem. Inne czynniki fizyczne również mogą wpływać na nasze zdrowie i samopoczucie. Na przykład dobra sprawność fizyczna poprawia jakość naszego życia, pozwalając nam uczestniczyć w przyjemnych zajęciach, takich jak gra w tenisa, golfa czy kręgle. Mimo że kondycja pomaga nam w takiej aktywności, jednak równie niezbędne są regularne ćwiczenia fizyczne. Innym przykładem jest zdolność do zwalczania infekcji wirusowych i bakteryjnych. Chociaż kondycja wzmacnia nasz układ odpornościowy, wpływ na naszą wrażliwość na te i inne schorzenia mają również inne czynniki natury fizycznej.
Dla optymalnego zdrowia i samopoczucia ważna jest dobra kondycja i dobre samopoczucie fizyczne. Należy dołożyć starań, by osiągnąć dobre zdrowie i samopoczucie emocjonalno-umysłowe, socjalne, duchowe i intelektualne.

6 komentarzy:

  1. Jazda na rowerze uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to ja zaczynam biegać a wy??

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zaczęłam rowerowe szaleństwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. rower<3 i siłka jak jest czas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lato sprzyja takim aktywnosciom :) ale dobrze jest wyrobic w sobie taki nawyk.

    OdpowiedzUsuń